Full 1
TURISTICKÝ KLUB FATRA VRÚTKY
Vitajte na našich stránkach!
Full 2
Objavujte s nami krásu našej prírody
previous arrow
next arrow

Česko – Krkonoše – Sněžka  (1602 m n. m.)

05.04.2008 Sobota

Dnes nastal opäť deň, keď si idem splniť jedno z už dávnych predsavzatí. Ráno o 6.00, spolu s Jarkou Šmalovou, vyrážame z Vrútok na svojom francúzskom „šípe“ v smere na Žilinu. Prechádzam cez Makov už celkom voľne ako za čias Československa. Dôvodom je už spomínaný Šengen. Ďalej cez „Valmez“ okolo Olomouca na Hradec Králové a Jaroměř.. Do Pece pod Sněžkou sme prišli okolo dvanástej. Čiže aj s drobnými prestávkami je to šesť hodín za volantom. Ubytujeme sa v súkromnom penzióne Avia a pár minút po pol jednej vyrážame po zelenej cez Ličší jámu k Chate na Rázcestí. Odtiaľ ešte chvíľa po červenej a sme na Výrovke. Tu si dávame polievku a ja sa zalievam pivom Gambrinus. Cítim, že som dehydrovaný a tak poctivo dopĺňam tekutiny. Z Výrovky sme už na rozložitom hlavnom hrebeni Krkonôš a po červenej valíme k Luční boude. Počasie je opäť regulérne zimné, ako by povedal Jožko Puškár. Všade na hrebeni je cca pol metra snehu, ktorý je našťastie vychodený od množstva lyžiarov. A to je obdobie mimo sezóny. Prevláda vysoká oblačnosť, no fúka vietor, ktorý umožňuje slnku vytvárať bizardné obrazy. V Luční boude sme si dali čaj a kofolu. Potom nasleduje etapa po modrej do sedla nad Obřím dolem. Tu nás už prefukuje permanentne a už stúpame po červenej priamo na vrchol Sněžky. Okolo 17.00 stojíme na najvyššom vrchole Českej republiky/1602 m/. Nasleduje foto, pokochanie sa výhľadmi a ideme ďalej. Schádzame po žltej priamo cez Ružovú horu k Děčínskej boude. Odtiaľ zas po zelenej cez Bukové údolí až do Pece. Sneh nás sprevádzal celou cestou a tak túra, ktorá trvá v lete 3 až 4 hodiny, nám trvala 6 hodín. Sme uťahaní tak akurát. Vlastne na to, že som dnes strávil 6 hodín za volantom a ďalších 6 na horách, som na tom ešte pomerne dobre. Večer som to v Peci zazdil troma pivami Budweiser a tým som sa zmenil na zombi. Večer som bol taký ukoňovaný, že spánok sa dostavil dosť neskoro.
V nedeľu sa budíme do hmlistého a zapršaného rána. Sme síce unavení, ale spokojní. Sněžku sme zdolali a aj počasie nám pomerne vyšlo. Takže bohaté raňajky v penzióne nás príjemne nalaďujú na cestu domov. Ešte zastávka v Peci na suveníry domov a potom repete cesty zo včera, akurát len opačným smerom. Spokojnosť maximálna.