Full 1
TURISTICKÝ KLUB FATRA VRÚTKY
Vitajte na našich stránkach!
Full 2
Objavujte s nami krásu našej prírody
previous arrow
next arrow

Albánsko, Macedónsko – Korab – Golem Korab
(2764 m n. m.)

13.08.2017 Nedeľa

Po včerajšku sme riadne uťahaní. Borja ostáva na hoteli a na dnešok si netrúfa. Vyrazili sme opäť skôr ráno a dostávame sa v závere cesty až na miesto zvané Strezimir. Je to vlastne policajná stanica vo výške 1256 m, ku ktorej sa dostávame údolím, ktoré nám pripomína Necpalskú dolinu. Dokonca aj cesta je podobná. Skrátka je 7.45 hod a my pomaly vyrážame na Golem Korab v pohorí Korab. Zo začiatku stúpame príjemným lesom a postupne sa dostávame na pasienky. Počasie sa pomaly začína zhoršovať. Nakoniec veď aj taká bola predpoveď. Prešli sme už tradične okolo salaša aj s priľahlým smetiskom. K týmto smetiskám Niki vždy podotkol – „ale separovaným“. Stúpame stále vyššie a keď dosahujeme prvý hrebeň vo výške cca 2000 m, spúšťa sa riadny víchor. Po ňom nasleduje dážď striedajúci sa s hmlou. Viditeľnosť sa znižuje na minimum. Stúpanie vystrieda tiahly traverz a trvá nám zhruba 2 hodiny, kým dosahujeme o 11.50 hod vrchol Golem Korabu. Sme kompletne mokrí a vietor nás poriadne rozdrkotal. Rýchle foto a otáčame to späť. V závetrí pred spiatočným prechodom traverzu nachádzame kamennú ohradu. Tu pojedáme proviant. Potom pokračujeme. V záverečnom hrebeni sa tak rozfúkalo, že som musel držať Majku aby ju neodfúklo. Dostávame sa do zóny závetria, ale aj tak ešte pofrkuje dáždik. Skrátka rýchly zostup a o 15.00 sme pri aute. Prezliekame sa do suchého a hajdemo na hotel. Večer potichu oslavujeme druhý vrchol.